Arkiver for 31. desember 2012

God jul og godt nytt år til alle som har vært innom bloggen i år. Oppsummering 2012

Januar og februar 2012 ble utelukkende brukt til å holde revelokkekurs. Det ble kurs fra Kirkenes i nord til Kristiansand i sør, men rekorden for antall deltagere tok vesle Dalsbygda i Østerdalen med 145 stk 🙂 Moro når folk møter opp.

Mars ble som vanlig en bra jaktmåned med fult fokus på lokkejakta etter rev. Skareføre, milde fine morrasøkter, lokkefløyter og rev få full fart inn mot posten har blitt en fast jakttradisjon i mars.

April ble et vendepunkt i mitt jegerliv, da jeg startet prosjekt Viltkamera.  I løpet av sommeren ble jeg totalt hekta på viltkameraene mine rundt om i terrenget,16 saltsteiner og 10 kamera på det meste.  og når jakta kom fikk jeg lønn for alle timene jeg hadde brukt. Viltkamera er en GENIAL oppfinnelse.

Mai ble brukt til blant annet fluefiske, og når halvannen kilos ørreter slurper i seg tørrflua er det ikke mye som er artigere 🙂

Juni er som regel en bra måned etter gjedda, og første turen med nyinnkjøpt båt ga denne kjempen. Det blir flere turer neste år når båten er klar fra isen går 😉 Viltkamerabildene rant inn med både storbukker og revekull.

Rakk en halvannkilos ørret før jakta satte igang for fullt. Rådyrkillingskrik ble sommerens slager, og revene kom bokstavelig talt spurtende på denne lyden.

August bød både på enorme tunfisker i Kroatia, 4 store bukker på 1.dagen i bukkejakta( hvor 2 var sølv) og noen duer mot slutten av mnd.

Det ble da et par dager med over 50 duer i september (seint pga sein tresking) og lokkerevene strømmer fortsatt på.

image

Oktober ga som vanlig noen bra dager etter gåsa, fine loser på rådyra, elgjakt med storokse, selv om jeg ikke var skytter og en uforglemmelig natt/morra på sjøfugljakt med ekspertene på Hvaler

November er rådyrjakt, og det var meget bra med dyr i år etter den milde vinteren og den harde beskattingen av rev. Nok en medaljebukk kom på post.

2012-11-30 13.58.58

Nytt av året er at det vart en julehare. Det blir nok flere turer neste år etter haren med Pluto. Veldig moro faktisk.


desember 2012
M T O T F L S
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
Blogglisten