Glenn Gøran Fossnes med sin første lokkerev på Demmel’s kaninskrikfløyte

Lokkejakta har virkelig blitt populær blant totninga. Liker ikke å si det, men det virker som totninga slår hadelendinga her, men det er nok det eneste dom er bedre på og 😉

«Jippi min første lokkerev..

En hannrev på 7kg, skutt på 70 meter.

Snek meg først innpå en bukk på 60 meters hold, denne forlot jordet og jeg begynte å lokke.
Først Demmel’s tyske musepip, ingen respons. Deretter gikk jeg over på Demmel’s tyske fugleskrik, etter ca 5 min dukket det opp en rev som jeg tror jeg støkte. Jeg skulle til og finne den i kikkerten, da jeg oppdaget at denne hadde dugget igjen, fikk litt panikk og rørte meg nok litt for mye. Reven jogget tilbake i samme fart, samme vei den kom. Jeg prøvde og bjeffe til den, men ingen reaksjon. Den virket egentlig ikke veldig skremt.

Etter litt stillhet og forargelse satte jeg i gang med Demmel’s tyske kaninskrik. Nye 5 min gikk og plutselig kom en rev i lett jogg mot meg. Det rare var at siden jeg var forbannet på meg selv pga tabben jeg gjorde, blåste jeg nesten det fløyten tålte og jeg maktet uten at det ble helt 17. mai fløytelyd.
Pang!!! 🙂 »

Gratulerer, Glenn Gøran 🙂 Noe av det fine med jakt er at det alltid kommer nye sjanser etter man har misset en situasjon. Og da er det enda deiligere når det klaffer.

1 Svar to “Glenn Gøran Fossnes med sin første lokkerev på Demmel’s kaninskrikfløyte”



  1. 1 what is an abstract in a lab report Tilbakesporingaugust 23, 2021, kl. 6:08 pm

Legg igjen en kommentar




juli 2012
M T O T F L S
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
Blogglisten