Fornøyd kunde fra Villmarksmessa

Fikk en hyggelig  mail igår fra Martin Almås fra Bamble

«Hei, Tor Ola og Bjørn. Jeg var innom standen deres på villmarksmessa på søndag. Og der fikk jeg med meg en Dan Thompson PC1 og litt tips fra Bjørn om hvordan jeg kan bruke Syco Tweety’en. Når jeg kom hjem til Bamble i Telemark på søndag ettermiddag, kunne jeg ikke la være å ta meg en tur ut på jordet for å prøve meg på å lokke inn reven.

Min bror Edgar og jeg la oss ute ved en kolle litt ute på jordet og begynte å lokke 2 intervaller med Dan Thompson PC1 og rakk deretter og lokke 3 intervaller med Syco Tweety’en før broren min sier at reven står på venstre sia mi. Jeg ligger nede på bakken og glemmer i spenningen hva som er venstre og høyre. Så jeg kikker til høyre som en gal men jeg kunne ikke se noen rev! (kanskje ikke så rart når den stod 30m ifra på venstre sia mi:D) Så snur jeg meg forsiktig til venstre og der står den og kikker på oss, før den snur og begynner å springe mot skogen. Jeg fikk vridd rifla rundt og blåst i fløyta for å prøve å stoppe den, men den forsvant inn i skogen igjen. Jeg fortsatte å lokke med Syco Tweety’en og etter ca 30 sekunder kommer den ut og går langs jordekanten. Jeg får den til å stoppe opp og plasserte et skudd i den. Reven sprang noen meter før den tok en salto på bakken og jeg satte et skudd til i den for å være sikker på at den var ferdig. Og min første lokkerev var et faktum!!

En fin hannrev på 6,2 kg. Skutt med Remington V-Max 17 HMR på 90 meter.

Tusen takk for tipsene jeg fikk Bjørn, de kom til stor nytte 😀

Mvh Martin Almås»

0 Svar to “Fornøyd kunde fra Villmarksmessa”



  1. Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar




april 2010
M T O T F L S
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
Blogglisten