Stian Brodersen og Simen Kristiansen fra Nordland med sin første lokkerev på Dan Thompson PC2

3425_10152221330215260_101852666_n

En fin historie fra to meget ivrige revejegere. På 4 år har de sammen med en jaktkompis til skutt 132 rever. Det har stort sett vært åtejakt, men jeg har en anelse om at det blir mye lokking i åra framover 😉

Her er historien fra jakta av Stian :

«Jeg og Simen satt hjemme og snakket om en lokketur jeg hadde for en uke siden. Da skulle jeg prøve den nye Dan Thompson pc 2 fløyta for første gang, det resulterte i at det kom 3 rever inn på første passet. Uheldigvis hadde vi ekstremt feil vind (urutinert) og alle revene stakk av før de var nærmere enn 200m. Men, ny lokketur og nye muligheter…

Vi bestemte oss for å satse alt på et nytt pass vi hadde lokalisert, og dro dit når det begynte å skumre. Passet ligger helt med havet, og vi legger oss i en «flaskehals» under en bratt fjellside. Dvs. hvis reven kommer på lokken så blir den tvinget inn i flaskehalsen og vi vil få en veldig bra skuddsjanse på den. Etter min mening et ekstremt egnet sted til lokking.

Vel,så til selve jaktsituasjonen. Vi listet oss fram til posten vi hadde sett ut. Litt vind bakfra, men da vi la oss helt inntil fjellveggen strøk vinden forbi oss og lite lukt av oss ble med. Begge hadde våpen med, men vi ble enig om at Simen skulle være skytter, og jeg lokke. Trenger bare en skytter her da reven blir tvunget til å komme på en bestemt plass. Syntes jeg fikk naturtroe lyder ut av fløyta, og etter ca 10min snur Simen seg og hvisker ; der kommer den. Jeg ser en rev på ca 200m som kommer snikende langs fjellveggen, og er tydelig interessert i lokkelyden fra pc 2’n. Den stopper på 150m og setter seg ned. Jeg starter momentant en ny lokkesekvens, og reven starter rett mot oss. Den forsvinner i en liten dal, og kommer frem på 100m og setter seg ned. Med godt anlegg trenger ikke Simen slippe reven nermere. Skuddet går, og reven tipper på stedet. Kula gikk inn i brystkassa og ut i ryggen. Rimelig humant, var ikke bevegelse i det hele tatt. Vi gikk å hentet en fin voksen hannrev, og kveldens jakt var en suksess.

Kan nevne at reven ble skutt med Blaser i 6,5. «

0 Svar to “Stian Brodersen og Simen Kristiansen fra Nordland med sin første lokkerev på Dan Thompson PC2”



  1. Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar




mars 2013
M T O T F L S
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Blogglisten